Mastermind
A Mastermind elsősorban az üzleti életben terjedt el, amely egy zárt csoport, és amelynek tagjai rendszeresen összejönnek, hogy támogassák egymást a céljaik megvalósításában és kihívásaik leküzdésében. Működésének lényege, hogy ezen bizalmi csoport tagjai egy adott helyzetre ún. „dobozon kívüli” megoldásokat kapjanak. Tény ugyan is, hogy egy vállalkozói kihívás vagy egy új innovációs ötlet általában az adott vállalkozó „saját dobozodon belül” gondolkodásának akadályába ütközik, amely miatt az adott személy nem látja az azon kívül eső tényeket, lehetőségeket, akadályokat; a csoport tagjai viszont igen.
A Mastermind elsősorban az üzleti életben terjedt el, amely egy zárt csoport, és amelynek tagjai rendszeresen összejönnek, hogy támogassák egymást a céljaik megvalósításában és kihívásaik leküzdésében. Működésének lényege, hogy ezen bizalmi csoport tagjai egy adott helyzetre ún. „dobozon kívüli” megoldásokat kapjanak. Tény ugyan is, hogy egy vállalkozói kihívás vagy egy új innovációs ötlet általában az adott vállalkozó „saját dobozodon belül” gondolkodásának akadályába ütközik, amely miatt az adott személy nem látja az azon kívül eső tényeket, lehetőségeket, akadályokat; a csoport tagjai viszont igen.
A Mastermind program hatékonysága a közös szellemi erőben rejlik, célja: az új irányok, stratégiák felkutatása, friss, megdöbbentő felismerések-, kitörési pontok megtalálása, ezáltal a csoport tagjai által folytatott vállalkozások jövőjének pozitív megváltoztatása.
A csoport alkalmas a vállalkozói magány tüneteinek-, a napi rutinba való beragadás-, a „dobozon belüli” gondolkodás pozitív kezelésére, amelynek eredményeképpen a vállalkozás előre mozdul, mialatt a csoportban meghatványozódik a kreatívitás, összeadódik a tapasztalat és létrejön egy ún. „szuperagy”, amely további problémák megoldását is elősegíti.
A MasterMind hihetetlen hatékonysága összefoglalva tehát két fő tényezőből fakad: Egyrészt senki sem tud kibújni a saját helyzetéből, és objektíven, kívülről látni a cégét és önmagát. A csoportos gondolkodás során a többiek tükörként mutatnak meg olyan problémákat, irányvonalakat, amelyekhez az adott vállalkozó saját korlátai miatt nem férhet hozzá.
A siker másik esszenciája a közös szellemi erő, amely az új irányok felkutatása, stratégiák kialakítása által az adott vállalkozó saját, untig ismert gondolatai mellé olyan kikristályosodott felismeréseket kap, amelyek nem egyszer vállalkozása egész jövőjét változtatják meg.